Elektriciteit uittekenen, uitslijpen en uitkappen

De afgelopen weken is er niet echt veel gebeurd op onze werf. Totdat we dit weekend alle elektriciteit hebben uitgekapt.
De zware regen van begin deze maand heeft onze garage eventjes onder water gezet en de doeken aan de zijkant weer doen opwaaien, maar het was gelukkig allemaal niet erg.

Vorig weekend heb ik dan ook een sleuf gegraven voor de darm van de regenwaterput. Deze moeten we nog leggen vanuit de regenput naar binnen, waar dan een pomp zal komen te staan.


De afvoerleiding van het dak was ook verzakt, dit heb ik dan tijdelijk opgelost.

En afgelopen weekend zijn we dan begonnen met het uitslijpen en uitkappen van de elektriciteit.
We hebben ondertussen ook beslist dat we met Niko Home Control zullen gaan werken. Het grote voordeel hiervan is dat je alle kanten op kunt met het bedienen van de verlichting. Niks is definitief, alles kan oneindig keer aangepast worden. Het enigste wat we nu moesten weten, was waar we overal precies knoppen wouden hebben. De functies hiervan kunnen we achteraf toewijzen. De stopcontacten liggen wel volledig vast uiteraard. Het 2de voordeel is natuurlijk dat we vanuit onze luie zetel het hele huis kunnen bedienen šŸ™‚ Nadien zal ook de ventilatie enz hierop worden aangesloten.

Zaterdagochtend zijn de papa van Sandra en ik begonnen met het uitteken. Na enkele uren stond het huis vol met witte lijnen.





Nadat alles was uitgeslepen, kon ik aan de slag om te beginnen kappen.





De rechtergleuf is eentje voor het stogzuigsysteem:





Aan de TV komen heel wat pottekes te staan. UTP, box-kabels die vertrekken en aankomen, een audio-verbinding met de bureau en natuurlijk stopcontacten. Helemaal rechts komt er een gasaansluiting voor de gashaard.


Nadien wat isolatie weggehaald boven ons slaapkamervenster, dit ging in de weg zitten bij het plaatsen van de ramen.

En uiteindelijk heb ik de stippen weggehaald aan de garage

Dit bericht werd geplaatst in afwerking, ruwbouw en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Elektriciteit uittekenen, uitslijpen en uitkappen

  1. Sam zegt:

    Beste
    Ik heb een woning met 3verdiping ik wil iemand voor mij de muren slijpen en kapen voor mijn electriciteit kabel te legen.hoeveel kan dit -+ kosten bij jullie?
    Mvg sam

  2. efefcdw zegt:

    1 euro de stopcontact joh

Plaats een reactie